Лют 12

Дунаєвецька районна державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на підвідомчій території, де забезпечується виконання Конституції України, Законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади.

 

  1. У 2018 році районною державною адміністрацією підготовлено і внесено на розгляд сесії районної ради 3 проекти районних програм та 7 проектів змін до діючої програми «Про районний бюджет», які знайшли підтримку депутатського корпусу та успішно реалізовуються на території району. Структурними підрозділами райдержадміністрації протягом 2018 року підготовлено та надано районній раді 28 звітів на виконання 14-ти програм, які були прийняті на сесіях районної ради в 2018 та у попередніх роках.

Для вирішення питань соціально-економічного розвитку району протягом року головою райдержадміністрації прийнято 34 розпорядження. 2 протокольних рішень та надано 1 доручення. Проведено 13 засідань колегії райдержадміністрації, на яких розглянуто 36 питань. З метою надання практичної та методичної допомоги проводяться наради, семінари з головами, заступниками голів об’єднаних територіальних громад, підприємствами, установами та організаціями району.

Основні напрями роботи райдержадміністрації ґрунтуються на принципах втілення в життя реформ, ініційованих Президентом України та Кабінетом Міністрів України, їх практичної реалізації на місцях, забезпечення економічного і соціального розвитку району спільно з депутатським корпусом Дунаєвецької районної ради та головами об’єднаних територіальних громад.

 

  1. Європейський підхід України до процесу концентрації адміністративно-територіальних одиниць за останні 2 роки набуває ознак постійності, а в нашій області особливо швидкими темпами.

Дунаєвецький район є одним із 20 районів області, в якому у 2017 році повністю завершено процес децентралізації влади шляхом створення четвертої об’єднаної територіальної громади – Смотрицької селищної. Три ОТГ, створені в 2015 році, успішно здійснюють діяльність вже четвертий рік поспіль, завдяки дотриманню рекомендацій щодо їх спроможності.

В нашому районі 1 громада є досить великою – Дунаєвецька міська, яка об’єднала 51 населений пункт, де проживає 37 тис. 689 чол.; 1 середньої величини – Дунаєвецька селищна – 18 населених пунктів, де мешкає 10 тис. 651 чол.; та 2 – невеликого розміру – Смотрицькі селищна – 9 населених пунктів з кількістю жителів 6 тис. 576 чол. та Маківська сільська – 8 населених пунктів і 7 тис. 115 жителів.

На даний час район знаходиться на другому етапі децентралізації влади. Основним завданням при цьому є збереження району. З цією метою вживаються заходи щодо облаштування всіх відділень Центральної районної лікарні та приведення їх до високих стандартів для збереження лікарні в комплексі госпітального округу.

Протягом 2018 року проведено капітальний ремонт кардіологічного відділення. На 2019 рік підготовлено та зареєстровано на офіційному сайті Мінрегіону новий проект по реконструкції відділення невідкладної (екстреної) медичної допомоги з харчоблоком головного корпусу (хірургічного) Дунаєвецької ЦРЛ, загальною вартістю 14 млн. 106 тис. гривень.

 

  1. Відповідно до статті 13, Закону України «Про місцеві державні адміністрації» до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань бюджету та фінансів. Наповнення місцевих бюджетів є надзвичайно важливим питанням. При цьому ми маємо домогтися успішного функціонування новостворених адміністративно-територіальних одиниць, тобто об’єднаних громад.

Протягом 2018 року районною державною адміністрацією підготовлено та подано на розгляд районною радою 5 проектів рішень про внесення змін до районного бюджету на 2018 рік та проект рішення про районний бюджет на 2019 рік. Направлено на затвердження квартальні та річний звіт про виконання районного бюджету. Також, підготовлено і внесено на розгляд ради проекти програм соціально-економічного та культурного розвитку Дунаєвецького району. Про виконання програм, що діяли у 2018 році, на сесіях ради звітували керівники структурних підрозділів райдержадміністрації.

За 2018 рік до загального фонду бюджету району з об’єднаними територіальними громадами надійшло 156 млн. грн. власних податків і зборів, що становить 101,3 % до затвердженого плану і 117 % до надходжень 2017 року.

Найбільшу питому вагу в структурі доходів загального фонду бюджету району займає податок на доходи фізичних осіб – 55,7%, якого отримано в сумі 86,9 млн. грн., що на 16,5 млн. грн. більше від надходжень 2017 року та на 2,1 млн. грн. більше від бюджетних призначень на 2018 рік.

Обсяг доходів загального фонду бюджетів району у розрахунку на одного жителя до 2017 року зріс на 18,5 % і становить 2548 гривень.

 

  1. Протягом 2018 року приділялась особлива увага делегованим повноваженням районної ради щодо сприяння інвестиційній діяльності на території району.

У минулому році підприємствами та організаціями району за рахунок усіх джерел фінансування освоєно 281,4 млн. грн. капітальних інвестицій, що у порівнянних цінах на 36 % більше обсягу капітальних інвестицій за 2017 рік. Головним джерелом фінансування капітальних інвестицій залишаються власні кошти підприємств та організацій, за рахунок яких освоєно 69 % загального обсягу.

В районі впроваджуються значні за вартістю та важливі за сферою діяльності інвестиційні проекти, такі як будівництво об’єктів альтернативної енергетики з використанням енергії сонця – сонячних (фотовольтаїчних) електростанцій. Так, протягом 2018 року ТОВ «Екотехнік – Миньківці» проведено будівельні роботи по зведенню ІІ черги електростанції. Загальна потужність її становить 1,4 МВт і з жовтня 2018 року вироблена електроенергія подається в єдину систему енергоринку.

Протягом 2018 року ТОВ «Екотехнік – Дунаївці» здійснювалася робота по будівництву ІІІ черги сонячної електростанції біля с. Дем’янківці. У ІІІ чергу передбачалося інвестувати біля 180 млн. гривень. В загальному тут задіяно більше 50 тис. панелей потужністю 14,5 МВт. Загальна вартість будівництва всієї сонячної електростанції становить близько 430 млн. грн., яка розташована на землях промислового призначення колишньої військової частини площею 31,98 га. Промислове виробництво електроенергії цією електростанцією подається в єдину систему енергоринку з вересня 2018 року.

Цим же інвестором в минулому році розпочато будівництво сонячної електростанції на території Маківської громади на площі 20 га через новостворене товариство «Сонячні Дунаївці». До кінця року змонтовано електростанцію загальною потужністю 10 МВт, яка найближчим часом почне подавати електроенергію як промислове виробництво.

В смт. Дунаївці продовжувалися роботи по будівництву комплексу для приймання, очищення, сушіння, зберігання та відвантаження зерна сої ТОВ «Протеїн Інвест». Найближчим часом очікується офіційне введення в дію І черги об’єкта. На даний час товариство продовжує здійснювати пошук спеціалістів та робітників на виробництво.

Співпраця з такими інвесторами дає можливість не тільки надати людям робочі місця, але й значно поповнювати бюджети об’єднаних територіальних громад надходженнями від орендної плати.

З державного фонду регіонального розвитку до району спрямовано 11 млн. 145 тис. грн. і більше 2,6 млн.грн. з місцевих бюджетів. За рахунок цих коштів реалізовувалося 6 проектів. Окрім перехідних проектів по очисних спорудах м. Дунаївці (1,2 млн. грн.) та реконструкції водогону у смт Дунаївці (4,4 млн. грн.) за кошти Державного фонду регіонального розвитку реалізовувалося ще 4 проекти: капітальний ремонт кардіологічного відділення Дунаєвецької ЦРЛ (на 1 млн. 990 тис. грн., з яких 269 тис. грн. співфінансування з районного бюджету); утеплення фасадів та горищного перекриття будівлі Дунаєвецького НВК «ЗОШ І-ІІІ ст., гімназія» (2,9 млн. грн. та співфінансування міського бюджету 530 тис. грн.); а також 2 проекти по спортивних майданчиках із штучним покриттям в с. Миньківці та смт Дунаївці (на загальну суму 1 млн. 129 тис. грн., з яких використано лише 740 тис. грн.,). В загальному кошти Державного фонду регіонального розвитку використано на 91 % і повернуто до державного бюджету більше 600 тис. гривень.

Чотири роки поступового впровадження децентралізації влади довели її економічну та політичну ефективність для громад та громадян. Починаючи з 2016 року для об’єднаних територіальних громад передбачена субвенція на формування інфраструктури.

Об’єднаними територіальними громадами багато коштів було направлено на інфраструктурні потреби сільських територій та на спільні потреби громади. Звичайно, що спільні потреби у кожної громади різні, але у всіх громадах тенденція була направлена на зміцнення комунальних підприємств, для поширення своїх послуг на всю територію ОТГ.

За рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад району на 2018 рік передбачено 17 млн. 986 тис. грн.

В тому числі Дунаєвецькій міській ОТГ передбачено 9 млн. 624 тис. грн., використано повністю всі кошти. За рахунок цих коштів реалізовувалося 16 проектів.

Дунаєвецькій селищній ОТГ передбачено 3 млн. 693 тис. грн., використано 3 млн.691 тис. грн., або 99,9 % і повернуто нерозподілений залишок в сумі 2 тис. грн. Реалізовувалося 4 проекти.

Смотрицькій селищній ОТГ передбачено на поточний рік 2 млн.164 тис. грн., фактично використано 2 млн.145 тис. грн., за рахунок яких реалізовано проект по закупівлі транспортних засобів спеціального призначення (9 одиниць техніки та механізмів) для комунального підприємства «Добробут».

Маківській сільській ОТГ на 2018 рік передбачено субвенції в сумі 2 млн.505,5 тис. грн., на кінець звітного року касові видатки склали 2 млн. 505,1 тис. грн. або повернуто нерозподілених 383 грн. За рахунок цих коштів реалізовано 7 проектів.

Крім того з 2017 року для ОТГ надається субвенція державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій. В минулому році ця субвенція надана лише Дунаєвецькій міській ОТГ на реалізацію 5 проектів на загальну суму 6 млн. 65 тис. грн., з яких використано 2 млн. 67 тис. грн., а решта 3 млн. 997 тис. грн. є перехідними на 2019 рік. За рахунок цих коштів здійснено капітальний ремонт будівлі Чаньківського ДНЗ та капремонт тротуару по вул. Могилівській в м. Дунаївці.

Поряд з цим у 2018 році за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості від району надано 2 пропозиції щодо реалізації проектів будівництва амбулаторій первинної медичної допомоги в с. Балин та с. Рахнівка, на які виготовлено проектно-кошторисну документацію. В с. Балин вже розпочато роботи, щоб до кінця 2019 року завершити будівництво.

За рахунок бюджетної програми «Будівництво футбольних полів зі штучним покриттям в регіонах України» об’єднані територіальні громади мали можливість подати пропозиції щодо розвитку спортивної інфраструктури закладів освіти. Подано на фінансування 3 таких проекти – Дунаєвецькою ЗОШ І-ІІІ ст. № 3, Миньковецькою ЗОШ І-ІІІ ст. та Дунаєвецькою ЗОШ І-ІІІ ст.. смт Дунаївці. Дунаєвецька міська рада запланувала за кошти ДФРР та місцевого бюджету облаштувати спортивний майданчик під футбольне поле Дунаєвецької ЗОШ І-ІІІ ст.. № 4 кошторисною вартістю більше 8 млн. грн.

Реалізація усіх інвестиційних проектів сприятиме стабілізації економіки району та підвищенню рівня зайнятості населення.

 

  1. Щодо делегованих повноважень районної ради по затвердженню маршрутів і графіків руху місцевого пасажирського транспорту та узгодження цих питань стосовно транзитного пасажирського транспорту хочу сказати наступне:

Приміська маршрутна мережа Дунаєвецького району включає 38 маршрутів, які не виходять за межі території району, затверджена розпорядженням голови районної державної адміністрації від 09.11.2017 № 622/2017-р.

Поряд з цим в 2018 році відбулися зміни в транспортному законодавстві. Постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2018 № 180 «Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» доповнено перелік автобусних маршрутів маршрутами, що проходять у межах об’єднаної територіальної громади.

На автобусному маршруті загального користування, що проходить у межах території об’єднаної територіальної громади (міський чи приміський маршрут) згідно пункту 4 організатором перевезень є виконавчий орган місцевої ради об’єднаної територіальної громади сіл, селищ, міст.

З метою забезпечення організації перевезень на автобусних маршрутах загального користування, що проходять у межах території Дунаєвецької міської об’єднаної територіальної громади, в липні 2018 року Дунаєвецькій міській раді передано перелік таких приміських маршрутів в кількості 20 штук, в тому числі 6 діючих маршрутів та перевізників, які їх здійснювали на той час.

Станом на кінець 2018 року районна державна адміністрація здійснює повноваження по організації 18 внутрішньорайонних маршрутів, з яких 11 діючих маршрутів.

 

  1. Районна державна адміністрація в межах, визначених Конституцією України і законами України повноважень, здійснює на відповідній території державний контроль за основними напрямками розвитку. Зокрема, з поміж іншого, за своєчасною оплатою праці і не нижче визначеного державою її мінімального розміру.

Заробітна плата штатного працівника району за 2018 рік становить 7 432 грн., що у 2 рази вище мінімального рівня заробітної плати, а у порівнянні до початку 2018 року більше на 16,8 % (січень 2018 року – 6 363 грн.) до відповідного періоду 2017 року цей показник зріс на 30 % (12 місяців 2017 року – 5 721 гривень).

З метою підвищення рівня заробітної плати та недопущення заборгованості із її виплати в районі за 2018 рік проведено 10 засідань районної тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати та районної робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення, де заслухано звіти 68 керівників з питань заборгованості до бюджету, фондів району та в основному рівня середньомісячної заробітної плати. Проведено 11 засідань робочої групи (з них два виїзні: в Дунаєвецькій та Смотрицькій селищних ОТГ). Всього заслухано 108 осіб, які порушують законодавство про працю. За результатами проведених засідань роботодавцям, які не дотримуються вимог чинного законодавства винесені конкретні рекомендації та встановлені терміни їх виконання.

Також, при Дунаєвецькій міській ОТГ функціонує робоча група з питань легалізації тіньової зайнятості та запобігання втрат до міського бюджету. За 2018 рік проведено 10 засідань цієї робочої групи де заслухано 43 суб’єкти господарювання громади.

У результаті проведеної роботи з питань легалізації трудових відносин в районі виявлено 83 порушення трудового законодавства. Зареєстровано 128 суб’єктів підприємницької діяльності, 934 трудових договорів між підприємцями-фізичними особами та найманими працівниками, 1 905 трудових договорів з найманими працівниками у юридичних осіб.

З початку поточного року інспектором Дунаєвецької міської ОТГ було проведено 17 інспекційних відвідувань з контролю за додержанням законодавства про працю, але порушень виявлено не було.

Також, головним резервом для підвищення рівня заробітної плати є високорентабельні суб’єкти господарювання району, а саме: стоматологічні кабінети, аптечні установи та заклади громадського харчування.

Неодноразово це питання піднімалося на засіданнях колегій адміністрації, однак на сьогоднішній день суттєвих змін не має.

Так, у 12 аптечних установах (11 фізичних осіб та 1 юридична) – середня заробітна плата у грудні 2018 року – 3 670 грн. (менше мінімального рівня), що на 2,6 % менше в порівнянні до січня 2018 року (січень 2018 року – 3 768 грн.) та на 72 % менше в порівнянні до середньорайонного показника (що становить 6 311грн).

В 11 приватних медичних кабінетах (9 фізичних та 2 юридичні особи), які мають найманих працівників – середня заробітна плата за грудень 2018 року становить – 3 550 грн.( менше мінімального рівня), але на 5,9 % більше в порівнянні до січня поточного року (січень 2018 р. – 3 353 грн.) та на 50 % менше в порівнянні до середньорайонного показника (7 051грн).

Крім низького рівня заробітної плати, явно занижена чисельність штатних працівників з числа молодшого медичного персоналу, адміністраторів, прибиральниць.

Факти низької заробітної плати заперечують реальність, тому що фахівці високої кваліфікації не можуть отримувати мінімальну заробітну плату.

В 27 закладах громадського харчування – середня заробітна плата становить – 3 784 грн. (працює 79 найманих осіб), що на 4,2 % грн. більше в порівнянні до початку року (січень 2018 року – 3 631 грн.), та на 26 % менше в порівнянні до рівня заробітної плати по району (5 125грн.).

В розрізі ОТГ громад району:

  • Дунаєвецька міська ОТГ – зарплата 3 773 грн. (49 найманих осіб). Протягом 2018 року у громаді відкрито цілий ряд закладів громадського харчування на території міста (кафе «Кварта», «Вейк-ап», «Горнятко»), що свідчить про прибутковість даної галузі.
  • Смотрицька селищна ОТГ – зарплата 3 800 грн. (17 найманих осіб).
  • Дунаєвецька селищна ОТГ – зарплата 3 750 грн. (9 найманих осіб).
  • Маківська селищна ОТГ рівень заробітної плати – 3 814 грн. (4 найманих осіб).

Усі решта суб’єктів господарювання виплачують заробітну плату від 3 800 грн. до рівня мінімальної.

Даний аналіз показує, що рівень заробітної плати в галузі тимчасове розміщування й організація харчування залишається на досить низькому рівні.

 

  1. Щодо забезпечення відповідно до законодавства розвитку освіти та охорони здоров’я слід відмітити, що у 2018 році реорганізовано Сокілецький НВК «ЗОШ І-ІІ ступенів, ДНЗ» у Сокілецький навчально-виховний комплекс «ЗОШ І ступенів, ДНЗ», Гутояцковецький НВК «ЗОШ І-ІІ ступенів, ДНЗ у Гутояцковецький НВК «ЗОШ І ступенів, ДНЗ», Ставищанський НВК ЗОШ І-ІІ ст., ДНЗ у Ставищанський заклад дошкільної освіти «Сонценята».

У районі функціонують 42 загальноосвітніх навчальних заклади, з них: 2 – ЗОШ І ст.; 16 – ЗОШ І-ІІ ст. та 24 – ЗОШ І-ІІІ ст. Загальний контингент учнів складає 5 785.

Сьогодні в Україні, аграрній країні, недостатньо фахівців, які б працювали в аграрному секторі. На жаль програми, які сьогодні існують, обмежують поле тих компетентностей, що потрібні дитині в сучасному світі. Робітничі професії недооцінюються, і тут потрібно проводити профорієнтаційну роботу з учнівською молоддю. Слід зауважити, що в даному випадку необхідна не тільки професійна орієнтація, але й соціальна орієнтація на працю.

В районі проводиться системна профорієнтаційна робота серед учнівської молоді спрямована на впроваджені принципу практичної спрямованості навчання.

У 2018 році відділом освіти, культури, молоді та спорту РДА розроблено комплекс заходів та складено графік зустрічей з учнівською молоддю спільно з працівниками центральної районної лікарні, поліції, військового комісаріату, центру зайнятості, служби у справах дітей, управління агропромислового розвитку та ВПУ-36 с. Балин.

19 жовтня 2018 року, в приміщені міського культурно-мистецького, просвітницького центру відбувся профорієнтаційний захід «Ярмарок професій» для учнів 9-11 класів загальноосвітніх шкіл Дунаєвецького району, який цього річ було проведено в новому форматі. Учні мали змогу взяти участь у майстер-класах поспілкуватись з представниками ВУЗів та отримати роздатковий матеріал. На ярмарку професій було представлено 19 навчальних закладів Хмельницької області різних рівнів акредитації.

Налагоджено співпрацю з військовою частиною А 2641 (м.Кам’янець-Подільський), метою якої є національно-патріотичне виховання та профорієнтаційна робота серед учнівської молоді Дунаєвецького району.

З метою застосування набутих знань учнями на практиці організовано та проведено екскурсії на провідні підприємства району ТОВ «Верест», ТОВ «Подільський бройлер» та фермерське господарство «Євроінвест». Така форма роботи сприяє поглибленню професійних знань та вмінь, забезпечення високого рівня виховної та профорієнтаційної роботи.

Сферою особливої уваги органів влади усіх рівнів є питання підвезення школярів. Парк шкільних автобусів нараховує 28 одиниць. Для 880 учнів району, які потребують підвезення, організовано безкоштовне підвезення до місця навчання і додому із 48 населених пунктів до 30 навчальних закладів за 60 маршрутами. Крім того, до дошкільних закладів підвозяться 80 дошкільнят та 118 педагогічних працівників.

У 2018 році придбано автобус для підвозу учнів Дунаєвецької селищної громади -1 млн. 800 тис. грн. на умовах співфінансування 70/30.

Проте, на сьогодні потребує заміни 2 одиниці автотранспорту школах сіл Гута Яцьковецька та Маліївці.

Важливу роль в освітній галузі відіграє фінансування. Так, бюджетні видатки на освіту в 2018 році складають 241 917 160 грн., що в порівнянні з минулим роком більше на 33 %. Фінансування здійснюється за рахунок державної субвенції та місцевих бюджетів. Державна субвенція здійснює оплату праці лише педагогічних працівників 143 679 290 грн. що складає (70 %) від загальних видатків на освіту.

Всі інші видатки це і харчування, підвезення школярів, енергоносії, оплата праці технічним працівникам лягли на місцевий бюджет громад 98 237 870 грн. (25 %) від загальних видатків на освіту. На створення освітнього простору Нової Української школи в цьому році держава виділила великий фінансовий ресурс. Загалом на район надійшло 2 295 016 грн. державної субвенції. З них придбано: 48 комплектів комп’ютерного обладнання, 610 комплектів меблів для учнів 1-х класів.

Значна увага районною державною адміністрацією приділялася розвитку комунальної установи районної ради «Центральна районна лікарня». Всього на розвиток установи протягом звітного року направлено 5 млн. 84 тис. грн., що на 7 % більше попереднього року. Районною державною адміністрацією було подано на фінансування з державного фонду регіонального розвитку проект по капітальному ремонту кардіологічного відділення Дунаєвецької ЦРЛ на 1 млн. 992 тис. грн. На цей ремонт затрачено з районного бюджету – 268 тис. 906 грн., з державного фонду регіонального розвитку – 1 млн. 718 тис. 258 грн. Крім того на заходи протипожежної безпеки використано в 2018 році 17,3 тис. грн.

Значно покращилася матеріально-технічна база центральної районної лікарні. Для покращення медичного обслуговування населення у 2018 році було закуплено медичного обладнання на суму 3 млн. 74 тис грн., проти 603 тис. грн. у 2017 році.

Загальні видатки по «Центральній районній лікарні» у 2018 році становили 45 515,56 тис. грн. або на 1 мешканця –740,2 грн. Видатки на 1 ліжко/день за 2018 рік склали 397,41 грн., за 2017 рік було 355,02 грн. Видатки на медикаменти на 1 ліжко/день в цілому по ЦРЛ у 2018 році склали 13,21 грн., у 2017 році – 10,58 грн.

Проводилася робота по оптимізації штатних працівників медичної галузі. Так, в 2018 році по ЦРЛ оптимізовано 25,75 одиниць із 45,75 одиниць всього оптимізованих по медичній галузі району.

Слід наголосити, що виконання повноважень районної державної адміністрації були спрямовані на всебічне задоволення прав і свобод громадян, їх матеріальних та духовних запитів, виконання програмних документів, у т.ч. Програми соціально – економічного розвитку району на 2018

автор: admin

Комментарии закрыты.